12Reparaad103476

Dagelijks reparatie onderhoud én goede communicatie met huurders van Viverion

Over Viverion

Viverion is een corporatie met bijna 6000 woningen, die zich als maatschappelijk ondernemer inzet voor de lokale woningmarkt in de gemeenten Lochem, Rijssen-Holten en Hof van Twente. De activiteiten zijn gericht op het ontwikkelen, verhuren, beheren en verkopen van onroerend goed. Naast woningen verhuurt Viverion ook garages en parkeerplaatsen.

Dagelijks diverse reparatieverzoeken

6000 woningen betekent ook veel huurders en onderhoud. Kjeld Endeveld, opzichter bij Viverion en zorgdrager voor onder andere het dagelijks onderhoud, vertelt: “Per dag krijgt Viverion tussen de 50 en 100 reparatieverzoeken. Onze wens is dat wanneer onze huurder een verzoek heeft, dit zo snel mogelijk én met zo min mogelijk overlast voor de bewoner wordt opgelost. In geval van spoedklachten of calamiteiten het liefst meteen op dezelfde dag. Voorbeelden hiervan zijn ernstige lekkages, gaten in daken of openliggende elektra. Je wilt immers dat mensen kunnen vertrouwen op stroom, veiligheid en geborgenheid.”

First-time fix

Vanuit deze behoefte was Viverion op zoek naar goede onderhoudspartijen. Kjeld: “We zochten partijen die breed zorg kunnen dragen voor het dagelijks onderhoud. Vaste partners waar we op kunnen rekenen en snel mee kunnen schakelen.” Reparaad is een van de gekozen partijen geworden en bedient sindsdien de gemeenten Lochem, Markelo en Holten.

Al het dagelijks reparatie onderhoud wat in deze regio’s wordt aangevraagd komt bij Reparaad terecht. Over het algemeen zijn dit kleine opdrachten, bijvoorbeeld een lekkende kraan, tochtklachten of klemmende deuren. Laag-technische klussen die snel op te lossen zijn. “Het mooiste is als Reparaad hiervoor maar één keer hoeft te komen. Zo hoeft de huurder ook maar één keer thuis te blijven.”

Communicatie is erg belangrijk: vertel de bewoner wat je doet, wanneer je komt. Daar win je heel veel mee. De monteurs van Reparaad doen dat.

Kjeld Endeveld
Opzichter bij Viverion

Samen verbeteren en optimaliseren

De kracht van Reparaad? Volgens Kjeld is dat de flexibiliteit. “Als de monteurs goed op de weg zitten met met alle benodigde materialen voor de kleinere klussen bij zich in de bus, kunnen wij als Viverion snel schakelen met Reparaad. Goede communicatie met de bewoner is hierbij ook belangrijk. Deze wisselwerking gaat goed. Tegelijk willen we ook verbeteren met elkaar, niet altijd is het gewenste resultaat meteen bereikt. Maar wel weet ik dat wat ik meld bij mijn contactpersoon bij Reparaad, dat dit opgepakt gaat worden. Bij complexe opdrachten spreken we het samen door. Bijvoorbeeld constructieve herstelwerkzaamheden, herstel aan gevelmetselwerk, lekkages of grotere, meeromvattende werkzaamheden. Samen met Reparaad gaan we erbij staan, om de klus goed te vertalen naar een opdracht.”

Benieuwd hoe Reparaad jouw huurders kan ontzorgen met onderhoud?

Neem vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag meer.

Deel deze pagina