Over-Ons-Header

Een persoonlijke aanpak in technisch onderhoud bij Stichting Elker

Stichting Elker is een grote jeugdzorginstelling uit Noord-Nederland met 650 medewerkers en biedt gespecialiseerde hulp aan ouders, kinderen en pubers. Stichting Elker en Reparaad werken geruime tijd samen voor het technisch onderhoud. Kim Noordhuis, facilitair adviseur bij Stichting Elker, blikt terug op de samenwerking tot nu toe: “Samenwerken met Reparaad is prettig vanwege de korte lijnen. Het is persoonlijk; bij Reparaad voelen we ons geen nummer.”

Kim vertelt: “Reparaad is bij ons binnengekomen vanuit de fusie tussen Elker en Het Poortje. Het contact met Reparaad verliep soepel vanaf het begin. Kleine klussen werden snel en efficiënt afgehandeld.” De echte uitdaging kwam toen we besloten om de technische dienst volledig over te dragen aan Reparaad, inclusief het plaatsen van enkele eigen medewerkers.

De overgang hebben we met veel aandacht en zorg uitgevoerd, vooral voor de medewerkers die al jarenlang werkten voor Stichting Elker. Kim: “De mensen voelden zich verbonden aan Elker. Sommigen werkten al 30 jaar voor Elker en bleven op dezelfde locatie werken. Dat was een gevoelig proces.”

Fijne sparringpartner

Inmiddels hebben Stichting Elker en Reparaad een goede modus gevonden met de monteurs om efficiënt met elkaar samen te werken. Vanuit Reparaad vonden wij het belangrijk dat de monteurs zich thuis voelen bij Reparaad. Kim: “Reparaad heeft de mannen heel actief bij het bedrijf betrokken. Jinne (Regiomanager bij Reparaad) organiseert regelmatig vergaderingen met de monteurs, ondanks dat ze op meerdere locaties werken. Er is altijd ruimte om onderwerpen te bespreken, samen hebben we constructieve oplossingen gevonden. Reparaad is een waardevolle sparringpartner. We blijven continu kijken hoe we onze samenwerking kunnen verbeteren.”

Focus op first-time-fix

“We werken nu samen aan een efficiency slag in onze samenwerking, waarbij de focus ligt op de first-time-fix. We plaatsen niet langer dezelfde monteurs op dezelfde locaties, maar kiezen nu de juiste persoon voor de juiste klus. Dit doen we met zowel onze eigen monteurs als met de flexibele schil van Reparaad. We merken dat we nog steeds behoefte hebben aan die flexibele schil. Soms hebben we voor een dag iemand nodig, soms voor een week, bijvoorbeeld bij een pand dat opgeknapt moet worden. Het is prettig dat Reparaad snel kan schakelen.”

Breed netwerk

Kim ziet ook voordelen in de recente fusie tussen Reparaad en The Maintenance Company (TMC). Ze legt uit: "Reparaad heeft vanaf dit jaar extra diensten in huis waar wij graag gebruik van maken. Ze hebben ook een uitgebreid netwerk. Toen we op zoek waren naar een bedrijf voor legionellabeheer, heeft Jinne ons het bedrijf KDWS aangedragen. We hoefden niet zelf op zoek, en dat was zeer waardevol."

Technisch beheer uitbesteden

Raadt Kim een samenwerking met Reparaad aan? Kim: “Ja, zeker als je 1-op-1 overgaat naar Reparaad. De overgang zal dan vlot verlopen. Het biedt veel voordelen in de efficiency van het technische beheer. Ik kan het iedereen aanraden om het technische onderhoud uit te besteden.”

Meer weten?

Benieuwd hoe Reparaad jou kan ontzorgen met technisch onderhoud? Neem vrijblijvend contact met ons op. We vertellen je graag meer.

Deel deze pagina